Holistische gezondheidspraktijk voor alternatieve geneeswijzen

gallery/logobg

Thaise yoga, ontstress oefeningen, mindfulness

 

Thaise yoga of in Thaise taal “Rue-si-dad-ton” (ฤาษีดัดตน)
 

“Rue-si” betekent een soort kluizenaar die verlaat het huis om de rust van het leven te zoeken.
 

“Dad-ton” betekent om het licham te bewegen naar waar je wil bijvoorbeeld krimpen, bocht maken, twist, enz. Het is afhankelijk van hoe expert je bent.
 

***  “Rue-si-dad-ton” is dus om te ontspannen met de lichaamsposities om te vermindering van moeheid van de lichaamssysteem. Dat is om de lichaam te oefenen en om gezond te zijn met je lichaam en geest. De goede invloed is om de ziekte te genezen bijvoorbeeld de ziekte van energiebanen, uitgeput, spierpijn, enz.

***  Ontstress oefeningen is om te vermindering van stressen door combinatie oefeningen die er in zit afhankelijk van de groep verschil.

 

***  Mindfulness is om je bewust te zijn en ontstressen. Je leert om voor jezelf te komen met geluk gevoel te krijgen. 



De voordelen van oefening

 

1. Houd rekening met de natuurlijke beweging van de ledematen of gewrichten vloeiend.

2. Goed voor de bloedcirculatie.

3. Het helpt om te voorkomen van de ziekte en dus gezonder.
4. Het oefening is in combinatie met het bewust en het los laten. Met de rustiger technieken om goed te ademen. Het zal helpen voor de geest o.a. depressie, prikkelbaarheid, lusteloosheid, stress, burn-out te overwinnen.


Wanneer krijg je die oefening?

- Tijdens behandeling en na de behandeling als het nodig is. 

- Voor mensen die chronische klachten hebben, is het beter om samen in de groep te oefenen.

 

Locatie

- Dat is nog aan het zoeken.

 

Eigen meenemen :
- een grote handdoek
- een yoga mat

- glimlach en humor :)

- wat drink en/of eten die je wil drinken of eten na de oefening.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

gallery/42806492_2120726697962596_331990908872425472_o